Bananpannkakor kaiserschmarrn edition

Hej!
Jag vaknade väldigt sent idag, så jag kände för att göra en lite mer ordentlig frukost. Eller jag kanske borde kalla det brunch? Jag kollade runt lite på google för att hitta något roligt att göra, och det slutade med en variant på bananpannkakor. Egentligen är det bara att man skär pannkakorna i bitar medan de fortfarande steks, men det var roligt att prova något nytt iaf. Det blev väldigt lyckat, men jag varnar er, det är sjuuukt mättande!
 
 
1 banan
2 ägg
1 tsk bakpulver
 
Skala och mosa bananen i en skål. Vispa i äggen och bakpulvret. Stek i kokosolja, annan olja eller smör funkar också, i en stekpanna på låg-medelhög värme. Häll i lite av smeten och vänta tills ovansidan stelnat till. Skär då ut lagom stora bitar (medan pannkakan fortfarande är i stekpannan) och vänd sedan och stek tills de fått fin färg.
 
Ät med sirap eller äppelmos eller kanske till och med chokladsås. Vad du än känner för!
 
 

Jag har tappat bort laddaren till min kamera, så jag kunde inte ta några bilder. Köper antagligen en ny laddare imorgon, så då börjar jag ladda upp bra bilder! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0