Sjukt fånig fobi

Nu kommer jag bli stämplad som galen/fånig/överkänslig, men jag har en extrem fobi för nattfjärilar eller malar... En kväll på Hjälmared hade vi en nattfjäril i vårat hus. Det slutade med att jag sprang ut därifrån skrikandes... Att de sedan följde efter mig med den i händerna gjorde ju att de blev lite smått hatade en stund. Vi hade en i kapellet på en kvällsandakt. Jag kunde inte koncentrera mig. Jag satt helt paralyserad och stirrade på den! Och förra sommaren fick jag in en i mitt rum. Jag sov inte där på tre nätter... Jag vet att jag är fånig, men jag är bara så förbannat rädd! Och vad fan kan de göra mig? Absolut ingenting! Jag hatar när de flyger runt så snabbt med sina äckliga små vingar och fötter. Jag klarar inte ens av det när de sitter på andra sidan av ett fönster!? Därför är jag helt sinnessjukt stolt över den här bilden, som JAG har lyckats ta utan att springa därifrån skrikandes.
 
 
 
Fast fyfan vad äcklig den är! De där vidriga små smala benen och en hårig kropp och de där ögonen! Känns som att man blir glodd på rätt igenom. Och vingarna som fladdrar så jävla snabbt när de flyger RAKT EMOT EN! Fyfan säger jag bara. Fyfan.

Kommentarer
Postat av: Hanna Larsson

åhh, du är inte ensam om att hata nattfjärilar >.<

2013-08-28 @ 08:23:42
URL: http://Masken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0