Återträffen

Hade med mig kameran, men det blev inte av att jag använde den, så det blir massa mobilbilder istället!
Nu i helgen har jag alltså varit iväg i Hjälmared och haft återträff med mina älskade konfabuddies. Efter bara några minuter var allt precis som det var i somras, alla tjötade på som vanligt liksom. Vi lekte endel och åt världens godaste mat! Älskar Hjälmismat. Vi var även ute i skogen och lekte catching the flag eller capture eller vad det nu är, haha, det är typ flaggan iaf. Och gud vad det är roligt när alla verkligen taggar till och kör järnet! Vet inte hur många fler blåmärken jag har nu för vi körde i skogen... Koppel välte ett sånt där miniträd typ två centimeter framför mig, hahaha! Efter det fick alla som ville duscha/bada och grilla pinnbröd vid en brasa. Det var bara jag, Malin & Vicki som faktiskt tog oss ett dopp, och jag låg i och badade en stund asså, galet skönt var det! 18 grader! Och pinnbröden var supergoda! Vi hade en liten andakt och en kramring efter maten. På kvällen såg vi en film från lägret och även Dumma mig. Det var i princip jag, Wille och ledarna som satt och skrattade, hahaha. Älskar den filmen!

 På kvällen fick vi göra vad vi ville. Några gick och lade sig ganska direkt, men de flesta var uppe typ hela natten. Vi gick ut ett gäng och satte oss på taket och kollade på stjärnorna, pratade och lyssnade på go musik. Det var riktigt mysigt, en av de bästa sakerna som hände. Sen gick man runt och pratade med alla, några spelade fotboll, vi körde limbo ett tag och massa sådant. Jag, Wille & Markus gick ut till vägen en stund mitt i natten, typ 4, bara för att andas typ, haha, det var typ inget syre i lokalen där vi var. Det var asmysigt, vi gick där mitt i vägen och pratade och lyssnade på musik. Sedan var tanken att vi skulle bada, men ledarna kom på oss så det sket sig. Sen fick alla gå och lägga sig i rummen, men vi var ett litet gäng som satt kvar vid sofforna och pratade lite osv. Det slutade med att jag sov i max en halvtimme under den natten, och största delen av det var typ halvt ovanpå linus eftersom vi delade på en soffa, hahaha, så jag sov inte jättebekvämt om vi säger så.


På morgonen fick vi lite tid att packa ihop allt innan vi hade brunch och en liten andakt där vi även fick lite info om kommande läger osv. Sedan drog vi ihop till en kramring i aulan, där vi sa hejdå till alla osv. Detta har varit en galet jobbig, men så himla mysig och rolig helg med världens bästa människor. Shit vad jag älskar dem allihopa. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0