Glossybox September

 
Som alltid får man med små reklamblad och sådant, och även ett glossymag som är en liten tidning där det står om massa saker. Månadens box heter "Beauty that matters".
 
 
Detta var som en liten extragrej som tillkom den här månaden. Vet inte riktigt varför, men det är iaf värdekoder för filmerna "Ego och "The great gatsby".  De gör att man kan kolla på filmerna på sidan film2home helt gratis fast med full kvalite. Ordinarie pris för dessa filmer är 39:-/st.
 
 
Balance me - Shine on Tinted lip salve i färgen Super soft beige. (nylansering)
"Med 100% naturliga ingredienser får dina läppar en fin hint av färg samtidigt som de vårdas av bla. kakao-, mango- och kokossmör. Med en fräsch doft från rena, essentiella oljor." - Glossybox
Jag har använt det här en gång nu, och jag tycker mest det känns som att jag applicerar nån slags olja till läpparna. Inte min favorit. Kan inte heller påstå att det ger så mycket färg. Men det luktar gott, lite mintigt.
 
Bellapierre Cosmetics - Mineral shimmer powder

"Vackert skimrande mineralpuder som är långvarande och skonsam mot huden. Mixa i din dagkräm eller läppbalsam för extra skimmer. Använd även som highlighter." - Glossybox
Jag själv skulle inte använda det här pudret som highlighter då det är extremt glittrigt och lite lilatonat. Fast det kanske kan bli fint på isen? Får prova. Men jag kan tänka mig att försöka blanda i det i en dagkräm.
 
 
Weleda - Millet Nourishing Shampoo (nylansering) 
"Ekologiskt schampo med macadamianötolja, extrakt från hirsskal och salvia som rengör hår och hårbotten samtidigt som det vårdar på sjupet. Hjälper även till att bevara hårets spänst." - Glossybox
Jag har inte provat detta än, men kan tänka mig att det fungerar bra. Det låter bra. Men det luktar lite underligt tycker jag. Nästan curry... Jag vet inte med er, men jag vill inte gå runt och lukta curry iaf.
 
 
L'occitane - Almond shower oil
"Härlig och mjukt skummande duscholja som är rik på mandelolja från Provence. Rengör din hud ordentligt och efterlämnar den återfuktad med en satinliknande mjukhet och lyster." - Glossybox
Jag är sjukt nyfiken på den här oljan. Om jag ska tro på beskrivningen borde den passa mig superbra, plus att det luktar galet gott!!
 
Trind - Nail balsam
"Problem med torra naglar? Detta nagelbalsam från Trind hjälper till att återskapa fuktigheten i nageln och hjälper den att inte torka ut. Applicera på en ren nagel utan nagellack." - Glossybox
Jag har redan en stor flaska av detta hemma, och jag tycker att det funkar okej. Kunde varit bättre, kunde varit sämre. 5/10 helt enkelt.
 
 
Man fick även med någon slags ögonmask den här månaden. Jag totalt älskar den. Jag har ingen aning om ifall den gör någon nytta, men det är så grymt skönt att bara lägga på den och ligga och tänka. Den typ kyler ner ögonen, så jag kan tänka mig att den är superbra ifall man är lite svullen eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0