Lite tankar

Du är den du är och inte den du tror att du är. 

Framgång har inget att göra med vad du lyckats med i livet och skaffat åt dig själv. Den handlar bara om vad du gjort för andra.

Du vet aldrig vad dina handlingar resulterar i, men om du inte gör något så kommer det inte att bli något resultat alls.

Det största misstaget du kan göra är att inte göra något alls, bara för att du kan göra lite.

Min plikt är inte att vinna utan att vara sanningsenlig. Jag är inte förpliktigad till att lyckas utan till att göra det bästa med vad jag har.

Ingen vänlig gest, oavsett hur liten den är, är någonsin bortkastad.




Jag tror på att vi alla har en äventyrare inom oss, men det stora äventyret är att möta vardagens plikter dag för dag.

Gör det du tror på och tro på det du gör. Allt annat är slöseri med kraft och tid.

Handling, inte ord.

Du som tror att du är för liten för att göra intryck borde gå till sängs med en mygga.

Innan en konstnär för sin pensel mot duken ser han sitt motiv framför sig. Vad ser du om du ser dig själv som en målning? Är det ett motiv du hade velat måla?

De framgångsrika är de som trillat ett antal gånger, men som lyckats resa sig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0