5 bästa & 5 sämsta

När jag hade frågestund för ett tag sen fick jag frågan vilka som var mina fem bästa och fem sämsta sminkköp. Jag sa att jag skulle svara på det i ett inlägg, men har helt glömt av det fram tills nu. Så nu tar jag och visar det!
 
 
 
False Lash Effect Mascara by Maxfactor. Min absoluta favoritmascara. Ger både volym, längd och riktigt svarta fransar samtidigt som det inte blir några klumpar alls! Inte överdrivet dyr heller.
Blusher från h&m. I färgen 12, Dazzling Peach. Färgen är riktigt fin och ganska naturlig. Den håller sig på plats hela dagen och den är superbillig. Ett av mina favoritrouge.
Cover All Mix by Makeup Store. Concealertrio med en rödtonad, en gultonad och en hudfärgad. Använder den gula över finnar och rodnader och sådant. Blandar den röda och den hudfärgade till under ögonen. Inte världens billigaste produkt, men inte heller den dyraste. Så himla värd priset iaf då den räcker superlänge och funkar jättebra.
Ögonskuggstrio från wet n wild. I färgen Walking on Eggshells. Färgerna är superfina både tillsammans och var för sig. Framhäver ögonen på ett snyggt sätt samtidigt som den inte är alltför inyourface liksom. Priset är också bra.
BBcream från Garnier. Jag har den ljusaste färgen. Jämnar ut huden och ser riktigt naturlig ut. Väljer den här framför vilken foundation som helst! Håller sig på plats hela dagen också.
 
 
Ögonskugga från Yves Rocher. Färgen är inte särskilt fin, endast glittrig typ. Formulan eller konsistensen eller vad man säger är jättekonstig, helt pudrig.
Dream Matte Mousse från Maybelline. Jag trodde att denna skulle funka jättebra eftersom det finns många som älskar den här foundationen. Men den är alldeles för torr och gråtonad för mig. Kan funka att använda som en slags ögonskuggsprimer faktiskt, men inget jag älskar.
Lip Balm från I Love... I doften mango & papaya. Luktar supergott, men känns inte särkilt bra på läpparna, alldeles för vattnig typ. Sen att läpparna blir lite tintade av den, alltså lite lätt gula, är inte särskilt snyggt.
Mascara från MUA. Detta ska vara en såndär fibermascara ni vet? Alltså små typ strån i som ska få fransarna att se längre ut. Dock faller stråna ner i ögonen hela tiden, och det gör svinont. Den är inte heller helt svart.
Mosaic Bronzer från MUA. Helt enkelt för ljus för mig, syns inte över huvud taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0